Resepi Che Nom

Begedil Ayam Resepi Che Nom

Resipi Begedil Ayam yang sangat mudah dimasak dan sangat sedap. Che Nom sediakan begedil ayam ni untuk dihidangkan bersama soto ayam, sebabnya tak sedaplah soto kalau tak ada begedil kan… Untuk resipi ini, kentang yang digunakan ialah kentang yang biasa terdapat di kedai, bukannya kentang jenis yang diimport seperti kentang USA atau russet. Pendek kata, …

Begedil Ayam Resepi Che Nom Read More »

Ayam Masak Kurma Resepi Che Nom

Che Nom nak kongsikan resepi Ayam Masak Kurma. Sama seperti kari, hidangan ni sangat terkenal di kalangan masyarakat Melayu, juga dipercayai hasil dari pengaruh masakan India Cuma cara orang Melayu masak lain sikit lah. Ianya sangat berempah, tetapi warnanya agak pudar kerana tidak mempunyai serbuk cili di dalam campuran rempahnya. Che Nom akan tunjukkan cara-cara yang …

Ayam Masak Kurma Resepi Che Nom Read More »

Kuah Kacang Resepi Che Nom

Resepi Kuah Kacang yang sangat sedap dan agak mudah bagi Che Nom. Kuah kacang yang sedap haruslah mempunyai rasa pedas, lemak, masin dan manis yang secukupnya. Bagi tekstur pula, kacang tanah dikisar kasar dan minyaknya pecah dan terapung elok di dalam kuah menandakan kuah dimasak dengan masa yang secukupnya dan bakal tahan lama jika disimpan. …

Kuah Kacang Resepi Che Nom Read More »

Rendang Daging Hari Raya Resepi Che Nom

Hi semua, atas permintaan ramai, kali ni Che Nom akan sediakan menu istimewa ni…sempena Aidilfitri yang bakal tiba tak berapa hari je lagi. Ada 2 kaedah masak rendang iaitu bertumis dan tak bertumis, dan kali ni Che Nom sediakan versi tumis, sebab tgk Aunty Aini yang femes dengan rendangnya tu masak dgn Gordon Ramsey rendang …

Rendang Daging Hari Raya Resepi Che Nom Read More »

Resepi Nasi Briyani Pakistan

Nasi Briyani Ayam style Pakistan yang sungguh lembut, fluffy dan cukup lengkap rasanya. Cara masaknya agak berbeza iaitu beras perlu direbus dan dibuang kanji dahulu…sbb tu lah nasi jadi lembut sgt dan mudah nak masak sbb kita tak perlua agak sukatan air. Kemudian dilapis dengan lauk yg kita masak. NOTA: 1/2 cawan air + 1/2 …

Resepi Nasi Briyani Pakistan Read More »

Tauhu Begedil Dan Sambal Kicap Yang Padu Resepi Che Nom

Tauhu begedil yang pernah viral suatu ketika dulu tapi sekarang masih ramai yang sukakan menu ni dan juga menjadi punca rezeki untuk jualan. Apa yg menentukan sedap tak sedap tauhu begedil tu, inti begedilnya mestiah cukup semua rasa dan tektur yang sempurna, dan sambal kicap mestilah padugabungan tu yg akan membuatkan tauhu begedil ni larisatau …

Tauhu Begedil Dan Sambal Kicap Yang Padu Resepi Che Nom Read More »

Resepi Sambal Ikan Bilis, Kacang dan Kentang Pedas Rangup

Che Nom nak share cara buat sambal ikan bilis, kacang dan kentang yang rangup dari YouTube Chef Eddy Siswanto dari Indonesia. Memang betul-betul rangup, sedap, boleh disimpan lama dan juga buat jualan. Sedap sangat kalau makan dengan nasi panas atau roti. Bahan-Bahan: Bahan-bahan untuk kisar kasar: 3-4 biji bawang merah kecil 4 ulas bawang putih 12 tangkai cili kering …

Resepi Sambal Ikan Bilis, Kacang dan Kentang Pedas Rangup Read More »

Siakap Stim Lemon Resepi Che Nom

Siakap stim lemon, menu favourite Che Nom sekeluarga. Menu ni mudah, sihat dan sesuai lah bagi penggemar ikan atau sesiapa yang tengah diet tu. Dulu Che Nom dah pernah share resepi siakap steam limau, kaedah nya berbeza dengan kali ni sebab yg ni semuanya kita kukus sekaligus. Jus lemon tu buat bagi rasa hidangan ni …

Siakap Stim Lemon Resepi Che Nom Read More »

Roti Jala Lembut dan Kari Ayam Berkerisik Resepi Che Nom

Hi Semua, kali ni CN nak share resepi kegemara semua orang kat rumah ni, iaitu roti jala dan kari ayam berkerisik. Kalau bulan puasa, ni antara menu wajib yang kena sediakan cukup sekali pun takpe. Roti jala yang lembut, bila makan dengan kuah kari ayam yang lemak wangi bau dari kerisik tu, hmm mmg kombinasi …

Roti Jala Lembut dan Kari Ayam Berkerisik Resepi Che Nom Read More »

Sambal Ayam Hijau Resepi Che Nom

Hi semua, kali ni tema masakan Che Nom adalah hijau…Che Nom nk masak ayam sambal hijau. Favourite ni. Masakan ni di ilhamkan dari masakan padang, tapi bukanlah resepi original…Che Nom olah masak ikut citarasa sendiri aja, ikut mudah dapur sendiri. Rasa ayam sambal hijau ni mestilah pedas (atau sangat pedas), masam dan manis secukup rasa. …

Sambal Ayam Hijau Resepi Che Nom Read More »

Shopping Cart
Scroll to Top